Spring over sidens navigation• Top
Spring over sidens navigation
Indhold

Gymnasiale uddannelser

tværfaglig problemorienteret projektundervisning

Projektoplysninger

Projekttitel tværfaglig problemorienteret projektundervisning
FormålKlassen har i 1. g arbejdet med tværfagligt problemorienteret projektarbejde mellem fagene dansk, historie og tysk. Dette forsøg er fortsat i dette skoleår mellem de samme fag. Hensigten med forsøget er, at det tværfaglige aspekt skal fremme elevernes bevidsthed om sammenhængen mellem fagene og mellem problemerne i verden udenfor skolen. Rent praktisk betyder det også, at i de periode hvor eleverne arbejder med deres projekter, er fagrænserne mellem de tre fag ophævet og timene lagt sammen. For eleverne betyder det, at de alle skal arbejde med materiale fra alle tre fag. Projektet skal udvikle elevernes kompetancer, intellektuelt m.h.t analytisk tænkning, problemløsning, refleksion og kritisk stillingtagen,vurderingsevne og metodebevidsthed, Individuelt m.h.t. selvstændighed, handlekompetance, selvtillid, ansvarlighed og kreativitet, socialt m.h.t. samarbejde, kommunikationsevne og gruppearbejdsformen. Eleverne skal udvikle bevidsthed om forskellige former for læring, læringsstrategier og deltagerstyring.
Start1. august 2000
Afsluttet (forventet)31. juli 2001
Sidst opdateret21. januar 2011
Status Afsluttet
Projektansvarlig Munkensdam Gymnasium
Tøndervej 100 6000 Kolding
7660 3060
munkensdam@munkensdam.dk
Kontaktperson rektor Lene Hauge mail Tlf.: 75 53 69 11
Projektnummer 104108
Pulje GYM04 - Eksamensformer